Amaçlara göre hareket etmek

Günümüzde markalar amaçlarından bahsetmiyor, ona göre hareket ediyorlar.

Bir zamanlar algı gerçeklikti. Fakat sosyal medya ile beslenen günümüzün kültüründe gerçeklik algı halini aldı. Bu da markalar için söylediklerinden çok yaptıklarının önem kazanması anlamına geliyor. Bu günün liderleri insan merkezliliklerini; otantik, anı yakalayan reklam ve eylemlerle gösteriyorlar.

Bilgiye erişimin giderek kolaylaştığı günümüzde tüketiciler markaların açıklarını çok kolay yakalayabiliyorlar. Bu yüzden “oldukları gibi görünmek” markalar için artık bir tercih değil zorunluluk halini alıyor. Bilinçlenen tüketici markalardan sadece bir ürün veya hizmet değil hayat görüşünü ve duyarlılıklarını da paylaşmasını bekliyor.

Güven Kayboldu
Tüketicilerin %70’i reklamlara, %42’si ise markalara güvenmiyor. %80, şirketlerin çevre üzerindeki etkilerini azaltmak için adımlar atmasını istiyor. %65, şirketlerin çevre dostu söylemlerinin abartılı olduğunu düşünürken, %45 şirketlerin iyi amaçlarla hareket ettiğinden şüphe duyuyor.

Büyümek için Amaç
Amacını gerçekten yaşatan bir marka varsa, bu Unilever’dir. Dünyadaki en büyük kamu hijyeni kampanyasından, bir YouTube kanalını saç için ipuçları ile doldurmaya kadar, her müşteriyi bilgilendirmek için durmadan çalışıyorlar. Amaçlarına göre hareket eden markaları sayesinde Unilever %50 büyüdü. Unilever’in bu markalardan elde ettiği büyüme, bir amaca doğru hareket etmeyen markalarından %30 daha yüksek.

Pembe Kurdelelere Gerek Yok
Rethink Meme Kanseri; yersiz jestlere, rahatsız edici hediyelere, yakın dostların veya akrabaların meme kanseri ile yaşayan birine neyin faydalı olabileceğini düşünürken kaybettiği duygulara bir dur demek istiyor. Bunun için amacı olan bir ürün hattı kurdular. Meme kanseri olan kadınlar için özel olarak hazırlanan Give-A-Care markalı ürünler, yakın dostların ve akrabaların kanser hastalarını anlayan ve onun ihtiyaçlarını karşılayacak kişiselleştirilmiş paketler hazırlamasına olanak sağlıyor.

Tarihin Farkına Var
Belki de 2017’nin en çok fotoğraflanan anıtı bir marka tarafından yeni inşa edildi. State Street Global Advisors, Fearless Girl adlı bir bronz heykelin kurulumunu bir gecede gerçekleştirdi. Korkusuz kız, Wall Street’in ünlü saldıran boğalarının gözlerinin içine bakarak, karşılarında dikiliyordu. Eylem, kadının liderlik vasfının altını çizmeyi ve finans şirketlerin yönetim kurullarına daha fazla kadın atamalarını teşvik etmeyi amaçlıyordu. Bazıları bu çabadan etkilenirken, diğerleri firmanın tarihine dikkat çekti ve kadınları küçük kızlar olarak resmetmesine tepki gösterdi. Bir soruşturmanın ardından şirketin kadın çalışanlara ve siyah yöneticilere düşük ücret ödediğinin ortaya çıkması ve bunun üzerine şirketin 5 milyon dolar ödeyeceğini duyurmasıyla şirketin çabaları büyük ölçüde boşa gitmiş oldu.

KAYNAK: Syneos_Health_Communications_2018_Marketing_Trends.pdf