Anne ben Youtuber oldum!

Günümüzde çocukların %34’ü “Gelecekte ne iş yapacaksın?” diye sorulduğunda “YouTube yayıncısı olacağım.” yanıtını veriyor. Peki YouTube yıldızı olmayı aklına koyan gelecek nesildeki herkes için internette ekmek var mı? Kesinlikle!

Pazarlamacılar markalarının tanıtımını yapmak için fikir lideri YouTube yayıncıları ile anlaşma yapıyorlar. 2018, 10.000’in altında takipçisiyle doğrudan iletişimi ve güçlü bağları olan YouTube yayıncılarının yılı olacak.

Daha güvenilir ve gerçek bir pazarlama kaynağı olarak görülen özel bir konuya odaklanmış YouTube yayıncıları, ünlülere ve kitlesel iletişim yapan YouTube yayıncılarına göre tüketici ile daha güçlü bir bağ kuruyor ve etkili bir etkileşim yaratıyor. YouTube izleyen tüketicilerin %82’si “mikro etkileyici” yayıncıların önerilerini daha çok dikkate aldıklarını ifade ediyorlar.

Adidas yeni kramponlarını tanıtmak için yakın zamanda “Glitch” isimli bir uygulama yayınladı. Davet ile kullanılabilmesi nedeniyle uygulama kısa sürede pazarda en çok aranan şey haline geldi. Hatta öyle ki kullanıcılar uygulamaya erişebilmek için bu davetiyeleri e-Bay üzerinden alıp satmaya başladı. Uygulamanın davet yöntemi ile çalışmasının nedenlerinden biri mikro etkileyici kitlenin konsepti hızla sahiplenmesi ve davetleri kendilerinin göndermek istemesiydi.

İsveçli saat markası Daniel Wellington yakın zamanda Avrupa’nın en hızlı büyüyen şirketi ilan edildi. Geleneksel reklam anlayışından uzak duran marka, hayranlarının olumlu yorumları ile kendini kitlelere tanıttı ve büyük bir başarı yakaladı. #DWPickoftheday kampanyası ile her gün farklı bir kullanıcı markanın web sitesinde ve sosyal medya hesaplarında üç milyon takipçiye tanıtıldı. Marka böylece içerik seçmedeki başarısını ortaya koyarken takipçilerinin sayesinde dünyanın her yerindeki insanlara ulaşmayı başardı.

Örnekler daha da çoğaltılabilir. Öyle görünüyor ki insanlar YouTube’da ısrarla yayın yapmaya, markalar da onlarla işbirliği yapmaya devam edecekler. Gençler konuyla ilgili gerekli bütün bilgileri edinirken, aileler de onlara karşı daha destekleyici bir tavır sergilemeyi deneyebilirler.

Günümüzde çocukların yapmak istediği 10 işi de okuyucularımıza ilham vermesi açısından şöyle koyalım:

Çocukların Gelecekte Yapmak İstediği 10 İş
Youtuber %34.2
Blogger %18.1
Müzisyen/Şarkıcı %16
Aktör %15.7
Film Yapımcısı %13.65
Doktor/Hemşire %13.45
TV Sunuculuğu %12.45
Atlet/Öğretmen %11.9
Yazar %8.4
Avukat %6.4

Kaynak: Syneos_Health_Communications_2018_Marketing_Trends.pdf