Dar zamanda yaratıcılık: 6 saniyelik reklam filmleri

Bilişim teknolojilerinin her geçen gün gelişmesiyle artık neredeyse uyanık olduğumuz tüm zaman boyunca bilgiye maruz kalıyoruz. (Rüyalar da özgün bir mecra olarak iletişimcilerin iştahını kabartmıyor değil. Bu konuda da farklı teknolojiler üzerinde çalışılıyor.) Bu bilgi bombardımanı altında doğal olarak odaklanma süreleri de giderek kısalmaya başladı. Artık bir video için 1 dakikalık süre bile uzun sayılabiliyor. E tabii reklamcılar da bu duruma uyum sağlamaya başladı.

Hepimiz YouTube’da izlemeye başladığımız videodan önce karşımıza çıkan reklamlara aşinayız. Bu reklamların, “Reklamı Atla” seçeneğinin tıklanabilir olması için geçen 5 saniyede tüketiciyi kendine çekmesi gerekiyor. Elbette reklamı atlayan herkesle birlikte reklamların da verimliliği düşüyor.

Bu sorunu çözmek için YouTube bundan yaklaşık 2 yıl önce reklam verenlere “Bumper” reklam seçeneğini tanıttı. Atlanamayan bu 6 saniyelik reklamlar ile reklamcıları yaratıcılığın sınırlarını zorlamaya davet eden YouTube, yeni ve oldukça verimli bir akım yaratmayı başardı.

Ürün veya hizmetle ilgili bütün mesajı 6 saniyeye başarılı bir şekilde sığdırabilme fikri gerçekten çok heyecan verici, en azından benim açımdan. 6 saniye size kısa gibi görünebilir ancak bu reklamların etkisi uzunlukları ile ters orantılı olarak oldukça büyük. YouTube 300 bumper reklam ile yaptığı testin sonucunda reklam hatırlanabilirliğinde %90’lık bir artış tespit etti. Bu oldukça yüksek bir oran.

Yine YouTube başlattığı bir kampanya ile yaratıcı reklam ajanslarını 6 saniyelik yeni hikaye anlatma biçimleri bulmaya davet etti. Daveti kabul eden ajanslar uzun filmlerin 6 saniyelik kısaltmaları olmayan, tamamen özgün ve sınırlı süre içinde kendisini anlatabilen orijinal filmlerle dönüş yaptılar.

Bu 6 saniyelik yeni mecranın hem reklam verenler hem de biz reklamcılar için yeni fırsatlar yarattığını ve yaratacağını söyleyebiliriz. Şimdi zaman her iki taraf için de çok daha anlamlı ve değerli. Bir reklamcı olarak göz açıp kapayıncaya dek geçen bu 6 saniyelik meydan okumayı hevesle bekliyorum.

YouTube’un 2018 yılı için seçtiği “Peri Masalları” konsepti için dünyanın dört bir yanından yaratıcı ajansların çektikleri 6 saniyelik filmlere aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

https://digitalagencynetwork.com/youtube-2018-sundance-ad-challenge-involves-6-second-tales-created-by-12-advertisers/