Teknoloji ve Dijital Dünya, Tüm Yazılar

İkinci gün: Digitalzone16 SEO konferansı notları

20-21 Ekim 2016 tarihli Digitalzone16‘nın ikinci günü yapılan sunumlardan notlar: SEO hataları ve çözümleri, SEO stratejilerinin ölçümü, arama motorlarının kontrolü, growth hacking, büyük projelerde ve startuplarda SEO stratejileri.

Etkinliğin ilk günü Judith Lewis, Yiğit Konur, Rand Fishkin, Wil Reynold, Gary Illyes, Brian Dean, Cosmin Negrescu, Tom Antony tarafından yapılan sunumlara ait notları bu yazının birinci bölümünde bulabilirsiniz.

İlyas Teker – Yapabileceğiniz en kötü 50 SEO hatası ve çözümleri

Google arama sonuçlarında ilk üç sırada gelen içerikler genellikle 1500-2000 kelime uzunluğunda

  • Google arama sonuçlarında ilk üç sırada gelen içerikler genellikle 1500-2000 kelime uzunluğunda.
  • Canonical ve robots.txt hataları yüzünden çok trafik kaybediliyor.
  • Etiket sayfaları indekslenmese de olur.
  • title ve description etiketlerinin özgün olması önemli
  • Site/sayfa hızı çok önemli. Sayfa hızını kontrol etmek için Google Page Speed, Gtmetrix ya da pingdom kullanılabilir (bkz araçlar).
  • Google’ın hızlandırılmış mobil sayfaları (AMP – accelerated mobile pages) hızlı olmaları bakımından avantajlı.
  • Güvenlik önemli. Sitenizin durumunu scuri ya da safa browsing site status ile inceleyebilirsiniz (bkz araçlar).
  • SEO çalışmalarını Adwords ile beraber götürmek avantajlı.
  • Responsive tasarım hem kullanıcı deneyimi hem de SEO bakımından önemli.

Serbay Arda Ayzit – SEO Stratejilerinizi ölçümlemek

SEO çalışmalarının başarısını ölçmek için kriterler ve kaynaklar:

Google Search Console

  • Sıralama
  • Arama hacmi
  • Tarama hataları

Google Analytics

  • Organik trafik miktarı
  • Organik trafik oranı
  • Hedef gelir/sayfa sayısı

Rakip analizi

  • Semrush (bkz araçlar).
  • Backlink kıyaslama (Ahrefs, Majestic, bkz araçlar).
  • Trafik kıyaslama (Alexa, SimilarWeb, bkz araçlar).

Google Search Console’dan Google Sheets’e bilgi aktamak mümkün. Netpeak’in bu konuyla iligili bir yazısı var.

Chrome tarayıcısı için Google Analytics Debugger extension var (bkz araçlar)


Andre Alpar – Sistematik tarama ve crawl analizi: Arama motoru örümceklerini ve algoritmalarını yönetin

Google robotunun sitenize ayıracağı zaman sınırlıdır. Bunun için ilk olarak nelerin crawl edilmeyeceği belirlenmelidir

Andre Alpar sitenizin hangi sayfalarının crawl edileceğinin ve hangilerinini indeksleneceğinin dikkatle verilmesi gereken önemli kararlar olduğunun üzerinde durdu.

  • Her sitenin kendine has içeriği ve özellikleri vardır.
  • Google robotunun sitenize ayıracağı zaman sınırlıdır. Bunun için ilk olarak nelerin crawl edilmeyeceği belirlenmelidir.
  • Crawl edilen içeriğin tamamının indekslenmesi gerekli değildir. Siteniz için önemli olan içerikler indekslenirken, önemsiz içeriklerin indekslenmesi engellenmeye çalışılmalıdır.
  • Tarama kontrolü için robots.txt ve meta-robots “nofollow” kullanılabilir. Bunlardan robots.txt güvenilir, meta-robots “nofollow” daha az güvenilir bir yöntemdir.
  • Indexleme kontrolü için meta-robots “noindex“, 301 yönlendirmeler ve Google Search Console “URL kaldırma” ile “Parametre yönetimi” güvenilir yöntemlerdir. Canonical, robots.txt ve rel next/prev ise daha az güvenilir yöntemlerdir.

Mehmet Aktuğ – Google’ın algoritma değişikliklerinden etkilenmeyen link inşası stratejileri oluşturmak

Site içi link’ler de SEO için önemlidir

  • Robot kullanıcıyı aradığı içeriğe ulaştıran bir aracıdır.
  • Robot sizi hedef kitlenize ulaştıran bir aracıdır.

Sitenize gelen linklerin SEO’ya etkisini belirleyen faktörler:

  • kalite: link veren sitenin itibarı
  • ilişki: link veren sitenin konuyla ilgisi
  • sayı: sitenize gelen link sayısı
  • metin: link için kullanılan metin

Link building stratejileri:

  • yarışma yapma: yarışmacılar destek için sitenize link verebilir
  • kaliteli içerik: iyi içerik link alabilir
  • katkıda bulunmak: mesela projelere çeviri desteği vererek ilgili sayfalardan link alabilirsiniz.
  • müşteri yorumları: ürün ve hizmetlere yorum yazmak oradan link almanızı sağlayabilir
  • infografik: infografikler tüketimi ve paylaşımı kolay içerikler.
  • takip: Google alerts, mention.com, BuzzSumo gibi hizmetlerle kendi firmanızı, rakibinizi ve ilgilendiğiniz konuyu takip edebilirsiniz. (bkz araçlar)

Alexandra Tachalova – Growth-hacking 2.0: Kanıtlanmış stratejilerle gelirinizi artırın

Alexandra Tachalova’nın sunumu, Digitalzone’nun muhtemelen en şaşırtıcı bölümüydü. Tachalova, zekice fakat etik sınırları zorlayan iş büyütme yöntemlerini anlattı, teknik ayrıntılar verdi. Bu yöntemleri kullandığımız takdirde pek çok fayda elde edeceğimiz, ancak risk faktörünü gözardı etmememiz gerektiği bilgisini bizimle paylaştı.

Tachalova, ‘güç’ün hangi tarafında olduğunu ve bunu ne sebeple yaptığını, dobra bir tavırla ortaya koydu. Dinleyiciler olarak bizler ise böyle net bir tavır sergileyemedik. İş yapma perspektifini beğenip beğenmediğimizi açıkça ifade edemedik. Kendisinin, white-hat SEO konulu Digitalzone16’da ne sebeple yer aldığını tam anlayamadık.


Okan Kortan – Büyük ölçekli e-ticaret projelerinde SEO çalışmalarının kurgulamak

Google’ın amacı en ilgili sonucu en hızlı şekilde verebilmektir

Okan Kortan samimi konuşmasında, büyük bir site olan hepsiburada.com’un SEO çalışmalarının nasıl yürüdüğü hakkında bilgi verdi. SEO yöneticisi olarak şirketin diğer departmanlarıyla dengeleri korumanın, dev bir sitenin tümünü analiz etmenin, sonu gelmez sayfa yığınları içinde SEO hatası olmadan ilerlemeye çalışmanın güçlüklerini ve keyifli yanlarını aktardı. Teknik ayrıntıdan ziyade bir bakış açısı vermesi bakımından değerli bir sunumdu.


Uğur Eskici – Startup’tan e-ticaret devi olmak: SEO altyapısını oluştururken Google’ı doğru yorumlamak

Benim için SEO teknik bir konudur.

  • meta-description: kullanıcı için yararlı
  • SSL, SEO bakımından avantaj sağlıyor
  • Sayfa hızı arama sonuçları sıralamasında önemli bir kriter
  • “Crawl budget” akılda tutulması gereken bir konu.
  • Search Console’da url parametrelerinin ayarlanması önemli (bkz araçlar)
  • Google Analytics’de funnel oluşturmak önemli (bkz araçlar)
  • url mimarisi önemli
  • John Mueller, bilgilendirici paylaşımlar yapıyor

Araçlar, siteler

Site inceleme araçları

  • Google Page Speed – Google’ın site hızı değerlendirmesi aracı. Ücretsiz.
  • Google Search Console – Eski adıyla Google Webmaster Tools. SEO için çok yararlı kaynak. Ücretsiz
  • Google Analytics – Sitenizin ziyaretçileri hakkında kapsamlı bilgi kaynağı. Ücretsiz
  • Google Analytics Debugger – Google Analytics kullanan sayfalarda scriptin debug versiyonunu gösteren bir eklenti.
  • GTmetrix – Sitenizin hızını değerlendiren bir araç. Ücretsiz.
  • pingdom – Site hızını değerlendiren bir araç. Ücretsiz.

Güvenlik

  • scuri – siteyi güvenlik bakımından değerlendiren bir araç. Ücretsiç
  • Safe browsing site status – Google’ın site güvenliği incelemesi yapan aracı. Ücretsiz.

SEO stratejisi – değerlendirme

  • SEMrush: SEO amaçlı rakip analizi için veri.
  • Ahrefs – Bağlantı ve anahtar kelime takibi
  • Majestic – Bağlantı ve anahtar kelime takibi
  • Alexa – Internet siteleri hakkında bilgi.
  • SimilarWeb – Web sitesi analizi.
  • hreflang ninja – sayfanızdaki rel-alternate-hreflang işaretlemelerini kontrol eden bir araç. Ücretsiz.

 Konu, firma, rakip takibi

  • Google Alerts: Web’de Anahtar kelime ya da kelime grubu takibi. Ücretsiz.
  • mention.com: Web’de Anahtar kelime ya da kelime grubu takibi.
  • BuzzSumo: Belli bir konuda en çok paylaşılan içerikler. Ücretli/ücretsiz.

 

Etiketler: İpucu, SEO

Bunlar da ilginizi çekebilir