Gerçek tablet pc dönemi başlarken…

7-8 yıldır tablet PC kavramı hayatımızda var ama aslında ekranına dokunularak minik interaktiviteler sağlanabilen klasik bir laptop görünümündeki tabletlerden sonra son 2-3 senedir gerçek tabletler girdi hayatımıza. Standart bir A4 defter ebatlarından çok da farklı olmayan bu yeni oyuncak hem özel hayatlarımıza hem de iş hayatına gayet gösterişli bir şekilde sızıverdi. Cem Yılmaz’ın stand-up şovunun ana konularından bir oldu, ilaç sektörünün hekim ziyaretlerini farklılaştırma tartışmalarının tam göbeğine oturdu, kongre-fuar organizasyonlarının en dikkat çeken aktivitelerinden birisi haline geldi.

Tablet PC’nin hayatımıza getirdiği kolaylıklar ve fırsatlar saymakla bitmiyor. Özellikle ilaç sektöründe artık eskimeye yüz tutan standart detailing yönteminin yerine daha interaktif bir pencere açmakla kalmıyor, iş yapma modellerinin yeniden gözden geçirilmesine dahi vesile oluyor.

Tablet PC’ler öncelikle mobil, ergonomik, hızlı, pratik olmaları nedeni ile zaten zorlaşan hekim ziyaret ortamında satış temsilcilerine önemli derecede esneklik sağlıyor. Sunulan bilgileri daha dikkat çekici hale getirdiği kesin. Hareketli grafikler, minik animasyonlarla zenginleştirilmiş içerikler hekimlerin ilgisini toplarken detailing akışının uygun yerlerine eklenebilen anketler ile gerçek interaktiviteyi sağlamak da mümkün artık. Üstelik saha ekibinin tüm Türkiye’de yaptığı anketlerin sonuçlarını paylaştığı hekimler, meslektaşlarının ne düşündüğünü anında görebiliyor. Sistem sadece yazılı malzeme ile kısıtlı kalmak zorunda da değil; animasyon filmler, bilimsel görüş röportajları, sokak röportajları gibi filmler ile de detailingleri zenginleştirmek mümkün.

Tablet PC’ler diğer yandan firmaların satış ve pazarlama yönetimi sistemleri için de çok büyük avantajları beraberinde getiriyor. Ziyaret planlama, gerçekleştirme ve raporlama noktasında hazırlanabilen altyapılar ile satış temsilcileri sistemde tanımlı hekimlerine yapacakları ziyaretleri ajandalarına işleyip, hekime aktaracaklarını ihtiyaca göre kişiselleştirip kaydedebiliyor ve ziyaretin ardından yapılan ziyaretin bilgilerini genel merkeze bir tuşla raporlayabiliyorlar. Hekim segmentasyonu, mesajların akışının belirlenmesi, detailing algoritmalarının çıkarılması gibi önemli pazarlama konuları da sisteme entegre edilebiliyor. Raporlamalarda detailing sırasında yapılan anketlerin cevapları, hangi bilgi sayfasında ne kadar süre geçirildiği gibi daha sonra pazarlama departmanlarına veri sağlayacak raporlamaları da yapmak mümkün. Böylece satış temsilcilerinin her akşam eve gidip merkeze bağlanıp rapor hazırlama süreci de ortadan kalmış oluyor.

Numune talebi, medikal yayın talebi, yan etki bildirimi, saha-merkez iletişimi gibi ek faydalarını da saydığımızda tablet PC’lerin kaçınılmaz en iyi dostlar olacağı kesin. Zaten ne demişler, çocuktan al haberi… Çoğunun hepimizden iyi tablet PC kullanıcıları olduğunu düşünürsek!..

Üstelik tablet PC’lerin çok daha az kağıt tüketimine neden oldukları düşünüldüğünde gerçek birer doğa dostu olduğunu da söylemek lazım mutlaka.