Markamın ismi ne olsun?

Yeni bir işletme açıyorsunuz veya harika bir ürün yarattınız. Şimdi akıllarda yer edecek, kalplere dokunacak harika bir marka ile işletmenize veya ürününüze bir kimlik kazandırmak istiyorsunuz. O zaman işe muhteşem bir isim bularak başlamalısınız. Peki muhteşem ismi nasıl bulacaksınız?

İsim; markanızın dilden dile yayılmasını sağlayacak, okuyanların veya duyanların beyninde bir imge yaratacak kısmı. Bu kısım için birkaç farklı yol izleyebilirsiniz:

Adınızı veya soyadınızı markaya taşıyabilirsiniz. Örneğin Koç Holding. Ya da yaptığınız işi niteleyebilirsiniz. Pamukkale Turizm gibi. Bir deneyimi veya eylemi sahiplenebilirsiniz. Mesela Jump. Dilerseniz Apple gibi ürün ve hizmetlerle alakasız bir isim seçebilir veya Yumatu gibi olmayan bir kelime uydurabilirsiniz.

İsim ne olursa olsun önemli olan zaman içinde müşterileriniz ve sunduğunuz ürün/hizmet arasında kurulacak bağla ilgili. Yani bir ismi unutulmaz bir markaya dönüştürecek şey ajansınızın yapacağı etkili kampanyalar ve müşterilerinizin yaşayacağı memnuniyet olacaktır.

Günümüzde markanız için seçeceğiniz ismin satışa açık bir URL’si olması önemli. Ve muhtemelen anlamlı kelimelerin büyük bir kısmının URL adresleri satın alınmış durumda.

Ama gözünüz korkmasın. Hala markanız için muhteşem bir isim bulabilirsiniz. İşe önce marka stratejinizi oturtarak başlayın. Eğer bu konuda yol almışsanız isim için bir reklam ajansına başvurabilirsiniz.

Ajansınız size belirlediğiniz kriterlerde isim alternatifleri sunacaktır. Ajansa ihtiyacı olan bilgileri tam sağlayın ve isteklerinizi açıkça bildirin. Bu süreçte ajansınıza kesinlikle şunları söylemeyin:

  1. “Ben ‘Lolabahmiklililip’ markasını çok seviyorum, onun gibi bir isim olsun istiyorum.”

Sizin hoşunuza giden marka, ürün veya hizmet stratejinizle alakasız olabilir. Benzer sektörde üretim yapıyorsanız, benzer bir isme sahip olmak marka değerinizi düşürecektir. Ayrıca bir ismi bir markaya dönüştüren esas olgu zamandır. Zaman içinde markanın tüketici ile olan ilişkisi markanın ve dolayısıyla ismin etkinliğini belirler.

  1. “Bu isim içime sinmedi.”

Markanız için isim seçerken izlemeniz gereken akılcı yollar olduğunu unutmayın. Hisleriniz tıpkı hayatın diğer alanlarında olduğu gibi markanız için bir isim seçerken de sizi yanıltabilir. Hislerinden arınmış, konuya objektif olarak yaklaşabilen ajansınıza güvenin.

Son olarak istenenden bağımsız ismin şu kriterleri yerine getirdiğinden emin olun:

  1. Kulağa hoş gelen bir ses çıkarsın.
  2. Telaffuz edildiğinde başka kelimelerle karıştırılmasın.
  3. Kafa karıştırmasın.
  4. Marka kimliğinizi yansıtsın.
  5. Patentlenebilir olsun.
  6. Ve mutlaka uygun bir URL adresi bulunsun.