Reklamcılık ve Pazarlama, Sağlık İletişimi, Tüm Yazılar

Pharmapolis reklamlarını izlediniz 1

Dünyanın unutulmuş bir köşesinde kurulacak deneysel bir sağlık şehri projesi, başlangıçta hiç ciddiye alınmamıştı. Sosyologlar, şehir planlayıcıları, siyasetçiler, küresel enerji teknoloji sağlık şirketlerinin yöneticileri projeyi alay konusu haline getirdi. Ancak biraz şans, biraz da perde arkasından projeyi destekleyen güçlü yatırımcıların desteğiyle, Pharmapolis, göğü delen hastaneleri, tıp okulları, 4-5 katlı eczaneleri, ilaç devleri, doktor yöneticileri, sağlıktan başka bir şey düşünmeyen son derece kuralcı ve titiz halkıyla çöl ortasında birkaç yıl içinde hijyenik bir serap gibi beliriverdi.

Pharmapolis, modern yaşamın ve şehir kültürünün olmazsa olmazlarıyla yoğrulmuş, mutlu, güvenli bir şehir olmakla ne kadar övünse azdı. Tek gariplik (aslında böyle bir şehir için buna tutarlılık da denebilir), şehirdeki her şeyin istisnasız şekilde tıp ve sağlık dünyasına özel, katı bilimsel kurallara, yasalara, kısıtlamalara tabi oluşuydu.

Röportajlarımızı tamamladığımız gün şehirde uzun bir gezintiye çıktık. Dijital ekranlarda, ilan panolarında, gazete ve dergilerde gördüğümüz tüm reklamları ilgiyle inceledik. Hemen hepsi çok iyi bildiğimiz dev markaların ünlü kampanyalarıydı ama sağlık iletişimine uygun olarak bambaşka şeylere dönüşmüşlerdi.  Markalar, milyonlarca insanın yaşadığı bu şehrin kurallarına ayak uydurabilmek için gelmiş geçmiş en etkili kampanyalarını, sağlık iletişimi ajanslarıyla yeniden yaratmışlardı. Farkı anlamak için bu yeni, bize biraz garip ve gülünç gelen sloganlara bakmak en iyisi. Hala orijinal hallerinden esintiler taşıyorlar. Belki zamanla, kuralların içinde kalarak bile çok etkileyici kampanyalar yapılabilir. Kolay değil; bilgi, rasyonel düşünce ve yaratıcılık bir araya gelmek zorunda.

 

Kontrol Etmek Güç Değil –  (Kontrolsüz Güç Güç Değildir)

Bir otomobilin içinde gördüğümüz dört kişilik aile, keyifle yol alıyor. Hepsi emniyet kemerlerini takmış. Otomobil arazi tipi olmadığı için fonda zorunlu olarak şehir görünümü var. Sürücü gözlerini yoldan kesinlikle ayırmıyor, diğerleri kameraya bakmış.

Make Sure You Do It  –  (Just Do It )

Eski halinde ayakkabılar üzerine resmedilmiş beyaz kanatlar vardı ve koşucu artık uçuşa geçmiş, gökyüzüne yönelmişti.  Make Sure You Do It ilanında ise adam koşu pistinde koşuyor.

Diş Hekimlerinin Tercihlerinden 1’i – (Diş Hekimlerinin Bir Numaralı Tercihi)

Rakamla 1 kullanımından dolayı uyarı almış. Hepsi aynı hizada duran isimsiz diş macunu kutuları arasında markanın kutusu da var. Diş hekimi önde gülümserken, arkada operasyon koltuğundaki hasta ifadesizce bakıyor bize.

Daha Fazlasını İste – (Daha Fazlasını İste)

İçecek markası burada meşhur sloganını korumayı başarabilmiş görünüyor. Fakat ‘daha fazlası’ söylemine medikal onay alabilmek için kutu boyutunu tüm rakiplerinden daha büyük yaparak miktarı fazlalaştırmak durumunda kalmış. 

Otomobil Dediğiniz Keyif Verebilmeli – (Otomobil Her Zaman Böyle Keyif Vermeli)

Neye otomobil dediğinize göre değişebilecek bir temenni cümlesi.  Bu emniyetli slogana eşlik eden görselde otomobiline yaslanmış bir kadın, egzersiz öncesi esneme hareketleri yapıyor.

Açken Sen İyi Değilsin – (Açken Sen Sen Değilsin)

Bir parkta banka yığılıp kalmış bir genç, ona şefkatle gülümseyerek çikolatalı fıstıklı atıştırmalığı uzatan yaşlı bir teyze. İlanın altında belli bir süre aç kalmanın metabolizma üzerindeki olumsuz etkilerini gösteren kapsamlı bir klinik çalışmanın sonuçlarından kısa alıntılar var.

 

Devamı bir sonraki sayıda.

Etiketler: İzlenim, Reklam

Bunlar da ilginizi çekebilir