Reklamcılık ve Pazarlama, Sağlık İletişimi, Tüm Yazılar

Pharmapolis reklamlarını izlediniz 2

Çıkan Kısmın Özeti:

Pharmapolis, göğü delen hastaneleri, tıp okulları, 4-5 katlı eczaneleri, ilaç devleri, doktor yöneticileri, sağlıktan başka bir şey düşünmeyen son derece kuralcı ve titiz halkıyla, modern yaşamın ve şehir kültürünün olmazsa olmazlarıyla yoğrulmuş, mutlu, güvenli bir şehirdi.  Markalar, milyonlarca insanın yaşadığı bu şehrin kurallarına ayak uydurabilmek için gelmiş geçmiş en etkili kampanyalarını, sağlık iletişimi ajanslarıyla yeniden yaratmışlardı.

Geri Kalan Pek Çok Şey İçin FasterCard –

(Geri Kalan Her Şey İçin FasterCard)

Bu reklam filmini, soluklanmak için girdiğimiz bir kafede izledik. Film, satın alınabilen şeylerin fiyatlarını gösteren orijinal halinden tamamen farklıydı. Paha biçilemez olan şeyleri doğrudan gösteriyordu. Mesela bir doğum günü sevinci, 100 yaşında bir kadın 100 mumlu bir pastaya üflüyor. (yanıltıcı bilgi vermemek için gerçekten 100 yaşında bir kadın bulunmuş ve pastanın üzerine gerçekten 100 adet mum yerleştirilmiş), bir baba, oğluyla göl kıyısında balık tutuyor, aylar sonra kavuşan iki sevgili hasretle birbirine sarılıyor. Bazı şeyler satın alınamaz, evet. Geri kalan pek çok şey içinse FasterCard kullanabiliriz. Bu mesaj verilirken iki örnek geliyor ekrana: Biri bir kol saati, diğeriyse bir otomobildi (ikisi de gerçekten geri/geride kalabilen şeyler).

Biz Daha İyisini Yapana Kadar Bu –

(Biz Daha İyisini Yapana Kadar En İyisi Bu)

Dikkatimiz çeken bir diğer reklam, yine iyi bildiğimiz bir van tipi aracı tanıtıyor. Sahipleri ona o kadar sevgiyle bağlı ki adeta bir insana duyulan bir sevgi bu. Fakat teknik özellikler işin içinde olmak zorunda. Örneğin bir nakliye işçisi, bagajı kapattıktan sonra ona sarılıyor (genişlik ve yükseklik bilgileri). Bir çocuk, bagajın içine oyun çadırı kurmuş, annesi onu çağırsa da gelmiyor (bagaj hacmi bilgisi) Far ışıklarını bahçeye yöneltmiş romantik bir çift, dans ediyor (aydınlatma gücü bilgileri) vb. Ve tabii ‘en iyisi’ diyemeyen ajans, kısaca ‘bu’ diyerek aynı etkiye yaklaşmaya çalışmış. Fena olmamış.

Onunla Kirlenmek de Güzel Olabilir –

(Kirlenmek Güzeldir)

Çok sevilen bu reklamın Pharmapolis versiyonunda çocukların üstlerini başlarını kirlettikleri oyun anları ve tertemiz yıkanmış giyecekleriyle dışarı çıkmak üzere hazırlandıkları anlar eşit derecede mutluluk barındırıyor.

Adeta Kanatlanmış Gibi –

(Kanatlandırır)

Animasyon yerine gerçek kişilerle yeniden yapılan bu ünlü enerji içeceği reklam filminde maceranın ayakları biraz daha yere basıyor. Farklı ortamlarda, ihtiyaç duydukları anda enerji içeceğinden bir yudum alan kişilerin yanında, birdenbire ürün renklerinde komik bir takım elbise giymiş gizemli bir ürün temsilcisi beliriyor ve kahramanımıza içeceğin içindeki kafein, şeker vb. maddelerin enerji verici niteliklerinin kanıtlanmış olduğunu söylüyor. Ardından ürünü tam da enerji gerektiğinde kullandığı için tebrik edip ona yapay kuş tüylerinden yapılmış bir kanat takıyor. Kahramanımız bu kanatlarla başını kararlı bir şekilde gökyüzüne kaldırdığında reklam sona eriyor ve slogan bulutların arasında beliriyor: Adeta Kanatlanmış Gibi

Etiketler: İzlenim, Reklam

Bunlar da ilginizi çekebilir