Pinterest ilaç tanıtımına ilaç olur mu?

Yeni medya her geçen gün gelişmeye ve hayatımıza birçok yenilik getirmeye devam ediyor. Facebook ve Twitter önceleri sadece birer sosyal ağ iken, şu anda firmaların pazarlama planlarının neredeyse olmazsa olmazı durumundalar. Akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla aplikasyon kültürü (app culture) ortaya çıkarken, müşterilerin mobil ihtiyaçları ve bu ihtiyaçları karşılayacak web tasarımı istekleri giderek artmaya başladı. Şimdilerde ise sosyal medyanın hızla popülerleşen ve firmaların dijital stratejilerinde kendine yer edinen yepyeni bir üyesi var: Pinterest.

Toplamda 12 milyon üyenin, günlük 1.36 milyon ziyareti göz önüne alındığında, Pinterest pazarlamacılar için yeterince cazip bir platform olarak öne çıkıyor. Görselliği ön planda tutan, kullanıcılarının %68,2’si kadın, %44,7’si de 18 yaş civarında olan ABD’nin en popüler 16. sitesi Pinterest’in markaları neden çektiğini anlamak çok da zor olmasa gerek.

Fakat Pinterest, doğası gereği ilaç sektörü için problem yaratabilecek bir sosyal medya aracı. Basitçe anlatmak gerekirse Pinterest, kullanıcıların kendi zevklerine göre (yeme-içme, sinema, moda vb.) “board”lar açtığı ve beğendikleri görselleri ilgili boardlara “pin”lediği (paylaştığı) bir mecra. Örnek vermek gerekirse, kullanıcılar beğendikleri ürünlerin fotoğraflarını, pişirmek istedikleri yemeklerin tariflerini veya ilham verici sözleri pinleyebiliyor. Pinlenen içeriklere tıklanması halinde ise Pinterest sizi genellikle içeriğin bulunduğu orijinal sayfaya yönlendiriyor.

Pinterest’in çalışma şekli düşünüldüğünde ilaç sektörü için ne gibi problemler oluşturabileceği aslında açıkça gözüküyor. Günümüzde tanıtım yasaklarının giderek arttığı ve yalnızca OTC (tezgah üstü ilaç) kategorisindeki ilaçların halka tanıtımının yapılabildiği bir ortamda ilaç firmalarının Pinterest’ten ne kadar verim alabilecekleri tartışmaya açık bir konu. Aynı zamanda ilaç firmalarının asıl hedef kitlesi olan hekimlerin Pinterest’i ne sıklıkla kullandıkları (hatta kullanıp kullanmadıkları) da ayrı bir soru işareti.

Öte yandan, Pinterest’in ilaç firmaları için tamamen kullanışsız bir mecra olduğunu söylemek de doğru olmaz. Firmalar, hastaların kanseri yenme öykülerini veya diyabetli hastaların tüketmesi gereken sağlıklı yiyeceklerin resimlerini pinledikleri boardlar oluşturabilir. Bu tarz örnekleri çoğaltmak mümkün olsa da üzerinde ciddi anlamda kafa yormak ve çok iyi bir planlama yapmak gerekiyor.

Eğer ilaç sektöründe çalışan bir pazarlamacıysanız ve dijital stratejinize Pinterest’i eklemek istiyorsanız artılarını ve eksilerini enine boyuna analiz edip, artıların daha fazla olduğundan iyice emin olmalısınız. “Pinterest çok popüler, bu yüzden biz de Pinterest’te olalım” düşüncesiyle ve iyi planlanmamış bir stratejiyle yola çıkmanız size bir kazanç sağlamayacağı gibi zaman ve para kaybına da yol açabilir.

Pinterest kullanmak istiyor fakat faydalı olup olmayacağından emin olamıyorsanız, aşağıdaki infografik bu konuda doğru kararı vermenizde size yardımcı olabilir:


Kaynaklar:

Pinterest: Another Tool or Another Headache?