Sağlık İletişimi, Tüm Yazılar

Güçlü medikal kas

Sağlık sektöründe 2018’in en önemli stratejik yatırımı, medikal inovasyon olacak. Tüm dünyada ilaç şirketleri, medikalin rolünü temelden değiştirecek, medikal ekiplerin iç ve dış paydaşlarıyla stratejik iş ortağı olarak çalışmasını sağlayacak yatırımlar peşindeler.

Syneos Health’in sektörün öncü firmalarıyla düzenlediği liderlik zirvesi çıktılarına göre iç paydaşlar açısından 2018’de medikal başarının en fazla önemli olacağı 4 alan ise şöyle:

  • Medikal iç görülerin medikal dışındaki bölümlere de iletilmesi
  • Stratejik planlamaya, yaşam döngüsü yönetimine katkı
  • Lansman planlamasına katkı
  • Kanıt üretimi

Syneos Health’in yakın zamanda açıkladığı bir çalışmaya göre ise, medikal, ticari ekiplerde en önemli ikinci fonksiyon haline gelmiş durumda. Reklam, kongre gibi geleneksel tanıtım faaliyetleri yatırımlarının azalması beklenirken, markasız iletişim ve MSL yatırımlarının artması, böylece yeni ortaklıkların oluşması ve uzun dönemli ilişkilerin kurulması öngörülüyor. Medikalin müşteri kitlesi ise geçmişte olduğundan çok daha geniş. Sağlık otoriteleri ilaçların medikal, klinik ve ekonomik değeriyle ilgili kanıt beklerken, artık hastalar ve hasta dernekleri de daha farklı bilimsel içerikler ve gerçek yaşam verileri istiyor. Medikal ekipler de buna göre yeniden yapılanıyor, hasta odaklı aktivitelerde daha çok rol alıyor ve etki yaratıyor. 2018’de bu etkinin giderek artması bekleniyor.

Bu gelişmelere paralel olarak, sektörün öncü kuruluşları da etkin ve uyumlu etkileşim ve medikal mükemmeliyet için doğru yetkinlikleri, kuralları ve prensipleri belirlemek için çalışıyor.

KAYNAK: Syneos_Health_Communications_2018_Marketing_Trends.pdf

Etiketler: Sağlık iletişiminde ticari trendler

Bunlar da ilginizi çekebilir