Search Ads: Apple App Store reklamları

2016 başında iOS cihazlarda reklam engelleme özelliği sunan Apple, beklendiği üzere kendi reklam ağını hizmete sokuyor. Search Ads adı verilen sistemin 5 Ekim 2016’de hizmete gireceğini duyuran Apple, kısa bir süreliğine reklam verenlere ücretsiz 100$’lık kredi dağıtıyor.

Search Ads tanıtım sayfası girişi

Search Ads tanıtım sayfası girişi

Search Ads nedir?

Search Ads, Apple’ın, Google AdWords’ün reklam pastasına ortak olmak için geliştirdiği reklam sisteminin ismidir. Bu sistemin Apple’ın üstün olduğu alanda, yani App Store uygulama aramalarında kullanılacağı belirtiliyor.

App Store’dan indirilen uygulamaların %65’i arama sonuçlarından bulunuyor. Dolayısıyla arama sonuçlarının sıralaması çok önemli. Apple, minik bir ücret karşılığı sizin uygulamanızı arama sonuçlarının en üstüne koymayı vaat ediyor. Üstelik de müşterilerin tek tıklamayla indirebileceği bir şekilde. Tabi reklam olduğu açıkça belli edilmiş olarak…

Reklam verenlere neler vaat ediliyor?

Yeni hizmetini geliştiricilere bir e-posta ile duyuran Apple, reklamın hangi cihazlarda gösterileceğinin, hangi anahtar kelimelerle yapılan aramalarda devreye gireceğinin seçilebileceğini söylüyor. Bunun yanı sıra, reklamın gösterileceği müşterinin yaş, cinsiyet ya da konuma göre de filtrelenebileceğini müjdelemiş. Hatta, daha önce belirli bir uygulamayı indirmiş olma gibi filtreler bile mevcut. Böylece mesela İstanbul’da bulunan, 30 yaşın altındaki kadınların, daha önce bir sağlık uygulaması indirmiş olanlarına yönelik bir kampanya yapılabilecek.

Search Ads, reklamınızın başarısı ile ilgili istatistik veri de sunuyor. Ayrıca uygulama koduna eklenecek özel bir kod parçacığıyla, gelişmiş istatistik veriye de ulaşılabiliyor.

Apple Search Ads istatistik verileri

Apple Search Ads istatistik verileri

Ücretlendirme

Apple, reklam bütçesi için herhangi bir alt sınır olmadığını iftiharla ilan ediyor. Yani her bütçeye uygun. Reklama ayırmak istediğiniz günlük bütçeyi belirleyip hesabınızı bilerek reklam verebiliyorsunuz. Hatta tıklama (dokunma) başına maksimum bir miktar belirliyorsunuz ve en fazla o kadar ücret ödüyorsunuz. Ancak arama yapılıp sizin mi yoksa rakibinizin reklamının mı gösterileceğini belirlemek gerektiğinde, iş açık artırmaya dönüşüyor. Tıklama başına en fazla ücreti teklif etmiş olan, reklam gösterimi mücadelesinde avantajlı konuma geliyor.

Adaletli reklam gösterimi

Büyük şirketler, büyük bütçelerle, tıklama başına büyük ücretler teklif ederek küçük geliştiricileri ezmesin diye, reklam gösterim değerlendirmesine bir başka parametre daha eklenmiş: Uygulamanın, yapılan aramayla alakası. Apple, aramayla ilgili olmayan uygulamanın, ne kadar para teklif edilirse edilsin gösterilmeyeceğini söylüyor. Bu dünyada her şey para değil arkadaş!

Reklam verenlerin uygulama kaydedilirken girilen başlık, tanımlama ve anahtar kelimelere özellikle dikkat etmesi gerektiğini belirten Apple, kullanıcıların verdiği tepkilerin (reklamı tıklayıp tıklamamalarının) uygulamanın arama ile alakasını belirlemede önemli pay sahibi olduğunu belirtiyor.

Kullanıcıların durumu nedir?

Denildiğine göre Search Ads kullanıcıların güvenliğini ön planda tutuyor. Bir kere sadece alakalı ve gösterilmesi uygun olan reklamlar gösteriliyor. Mesela tütün ürünlerinin reklamına izin verilmezken, alkol ile ilgili reklamlara da bazı sınırlamalar getiriliyor.

Apple kullanıcı gizliliğine verdiği öneme de vurgu yapıyor. Kullanıcıların izlenmeyeceği, arama sorgularına göre profillerinin çıkartılmayacağı, Sağlık, Apple Pay, Haritalar ve Ev (HomeKit) gibi Apple uygulamalarında yer alan bilgilerin reklam amacıyla kullanılmayacağı ısrarla belirtiliyor. Reklam verenlere sunulacak bilgilerde kullanıcıların bireysel verilerinin yer almayacağı, sadece toplu sonuçlar bulunacağı da açıklıkla ifade ediliyor.

Son olarak, 13 yaşından küçüklere ait olan veya eğitim amaçlı oluşturulmuş bulunan Apple hesaplarına reklam gösterilmeyeceği de altı çizilen prensipler arasında yer alıyor.

Yani?

Search Ads, Google arama sonuçlarıyla beraber gösterilen reklamalardan pek farklı değil. Ancak kullandığı mecra, bugüne kadar el değmemiş bir alan: App Store aramaları. Apple’ın onayı olmadan orada gık bile diyemeyiz.

Duyuru e-postasında Search Ads’in “küçük ve bağımsız” geliştiriciler için “zahmetsiz” bir tanıtım yöntemi olacağı yazıyor. Daha birkaç ay önce kullanıcıların gereksiz ve güvensiz reklamlar görmek zorunda kalmasının önüne geçmek için ios 9’da reklam engelleme özelliğini devreye sokan bir şirket için ilginç bir adım. Böylelikle Apple’ın hem kullanıcıları, hem de bağımsız ve küçük geliştiricileri ne kadar sevdiğini öğrenmiş bulunuyoruz.

Acaba bir sonraki adım App Store reklamlarını engelleme özelliği olabilir mi?


Kaynaklar

  1. Search Ads tanıtım sayfası.
    https://searchads.apple.com/?cid=SA-EM-US-DRannc
  2. App Store Search Ads sayfası
    https://developer.apple.com/app-store/search-ads/
  3. Search Ads, how it works
    https://searchads.apple.com/how-it-works
  4. Search Ads policies
    https://searchads.apple.com/policies